Känslomässigt inlägg...

Denna bloggen startar jag nu efter en del forskande i min hudsjukdom, perioral dermatit.
Jag hoppas att ni som också lider av samma sak kommer att ha nytta av min läkningsprocess och ni kommer säkert att känna igen er i mina tankar...
Människor som inte har PD tror att det är smittsamt och nästan aktar sig för en. De vet inte i vilket helvete vi lever i!

Jag som sjuttonåring känner mig mest drabbad, vilket jag förstås inte är.. Men tänk att under en lång period inte kunna leva ett ''normalt'' liv.. Festa med kompisar, fixa sig riktigt snyggt, knappt kunna gå ut..
Det med sminkningen är nog det värsta! 

Man bör ju inte heller förtära alkohol, mjölkprodukter, chips eller godis! Hur i hellskotta ska man klara sig, som den godis och mjölknarkoman jag är...
En del jag tycker är värst, det är att man inte vågar berätta för någon vad man egentligen har.. Jag har ljugit ihop en historia om att jag går på antibiotika för mitt immunförsvar och får utslag av det.. Det är bara en av mina vänner som verkligen vet vad jag har. Att leva i en lögn känns inte heller bra!
Jag hoppas ni finner detta intressant och följer mina inlägg.. Kommer göra inlägg varje dag, även med bilder och va jag använder för metod!
Kram till alla er som lider av detta, mina tankar går till er!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag förstår dig! kram

2012-04-02 @ 20:04:50
Postat av: Angelica w

Vill mest säga att jag förstår dig och att du inte är ensam! Jag fick min diagnos i 16 års ålder och va helt förstörd. Idag är jag 20 år men har fått återfall ett par gånger under åren.

Det som gjorde mig mest ledsen var att det kändes som att jag var ensam om att ha denna sjukdomen men så är ju inte fallet!

Jag tror att det är väldigt viktigt att man kämpar på och försöker fokusera på annat i livet ( vilket såklart är jävligt svårt när man inte känner sig snygg och fräsch)

Även fast vi inte känner varandra så är jag helt på att snacka om

Denna sjukdomen! Allt blir lättare om

Man får Pratat med någon som är i samma situation

Mvh Angelica

2012-04-04 @ 00:36:09
Postat av: Elle

Blev så glad av att hitta din blogg. Fick PD när jag var runt 15 (är nu 26) och har aldrig fått någon läkare som tagit på alvar eller knappt vetat vad det är, fast jag själv forskat fram att det var PM. Har nu värsta utbrottet jag någonsin haft. Har varit hemma från praktik och skola i en vecka. Måste testa den där krämen. Ska ringa tillbaka till min läkare och se om hon kan skriva ut. Jag kliar också i sömnen. :/

2015-03-13 @ 20:50:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0